Jste tu poprvé? Staňte se členem naší Asociace, zaregistrujte se a získejte výhody
Zkušení manažeři, "lovci mozků", personalisté a další lidé zabývající se vyhledáváním talentů se shodují:
K nejčastějším věcem poškozujícím váš profesionální image patří: nedbalé oholení, vlasy mastné, vyžadující ostříhání, lupy na límečku, okousané či špinavé nehty, loupající se lak na nehty, příliš výrazný a silný parfém, nepříjemný tělesný pach, zápach z úst, žluté či jinak poškozené zuby, nezdravá pleť, nevyčištěné boty, sešlapané podpatky, nedbalé oblečení.
Osobní pozitivní image uchazeče mohou poškodit prohřešky spadající do jedné ze čtyř následujících oblastí:
Styl oblékání
Trička s nápisy, svetry s norskými vzory, sportovní obuv v kombinaci s kostýmem či oblekem, kožené kalhoty, nápadné vzory, průhledné materiály, příliš krátké či nevhodná barva ponožek, černá podprsenka pod bílou blůzou, černá neprostřídaná jinou barvou, oblečení bez podprsenky a punčoch, vulgární vázanky, výrazný dekolt, příliš krátké sukně, příliš „vypasované“ oblečení.
Péče o oděv a obuv
Děravé punčochové kalhoty, viditelná podšívka kalhot, řada per nebo tužek v horní kapsičce obleku, hřeben v kapse, výrazně zmačkané kalhoty v rozkroku, špinavá obuv, sešlapané podpatky, znečištěné či zmačkané oblečení, chybějící knoflíky, utrhaná poutka a roztržené podšívky např. kabátů
Osobní zlozvyky a zdraví
Tělesný zápach, zápach z úst, lupy, nezdravá pleť, nadměrné pocení, žluté zuby, nesprávně padnoucí zubní protézy, zlozvyky v komunikaci všeobecně – skákání do řeči, přílišná gestikulace, hlučný projev, škubání hlavou, pohazování si klíči, příliš suverénní či vyzývavé chování apod.
Upravenost a doplňky
Nápadné ozdoby a doplňky ve vlasech, na kůži, uších atd., mastné či nestříhané vlasy, "placky" s různými slogany, nevkusná tupé, příčesky, paruky, neoholené a neupravené vousy, špinavé brýle, piercing, dredy či neobvyklé zbarvení vlasů, levné psací potřeby a diáře, u mužů výrazné šperky
Firemní image
Tendence oblékat se do zaměstnání formálněji a méně ležérně je stále více populární, přestože se prozatím neprosadila všude. Při úvahách o tom, jaké oblečení zvolit, je potřeba zvážit, co nejvíce odpovídá pravidlům organizace a celkové firemní kultuře. Vaše rozhodnutí bude za všech okolností ovlivněno:
Uvedená společenská pravidla si mohou dovolit ignorovat jen lidé dostatečně mocní, velmi hezcí nebo bohatí. Ti se nemusejí příliš přizpůsobovat. A pak také ti, kteří nemají co ztratit.