Jste tu poprvé? Staňte se členem naší Asociace, zaregistrujte se a získejte výhody
Asociace Profesionálů v Administrativě – TOPasistentka o.s
(Dále jen APA)
Sídlem APA je Jindřišská 27, Praha 1 – 110 00.
3.1. APA je občanské sdružení, založené podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů v platném znění (dále jako zákon o sdružování občanů), na dobu neurčitou, s působností na celém území České republiky. APA je dobrovolnou organizací především žen se zájmem o oblast moderní administrativy jako základního kamene efektivního fungování každé profesionálně vedené firmy či instituce a jako ideálního základu pro další kariérní rozvoj. APA je určena každému, kdo chce zvýšit svojí hodnotu na trhu práce a být opravdovým přínosem firmě svého zaměstnavatele.
3.2. APA má za cíl:
a) Členská konference
b) Prezídium APA
c) Prezident APA a 2 Viceprezidenti
d) Revizní a kontrolní komise
5.1. Členská konference je nejvyšším orgánem APA.
5.2. Členská konference je shromážděním všech členů APA.
5.3. Členská konference je usnášeníschopná, pokud je přítomna polovina všech členů APA. Nesejde-li se usnášeníschopná členská konference, svolá prezidium nejpozději do jednoho měsíce náhradní členskou konferenci, tato je usnášeníschopná bez ohledu na počet přítomných členů. Členská konference v tomto případě rozhoduje prostou většinou, tj. k jeho souhlasnému stanovisku je zapotřebí souhlasného stanoviska většiny hlasů na členské konferenci přítomných členů. Pokud členská konference rozhoduje o volbě a odvolání členů prezidia, o návrhu prezidia na zrušení APA a o udělení čestného členství APA a o jeho odvolání, je k rozhodnutí zapotřebí souhlasu dvou třetin všech řádných členů APA.
5.4. Členskou konferenci svolává prezidium dle potřeby, nejméně však jednou za rok, a to účinnou formou. Požádá-li revizní a kontrolní komise, nebo alespoň dvě pětiny členů APA písemnou formou o svolání členské konference, je prezidium povinno svolat členskou konferenci v nejbližším možném termínu, maximálně však do dvou měsíců od doručení žádosti. Pokud tak prezidium neučiní, svolává účinnou formou mimořádnou členskou konferenci zmocněnec žadatelů o svolání členské konference.
5.5. Členskou konferenci svolává a organizuje dosavadní prezidium, dokud nejsou zvoleni jeho noví členové. Mimořádnou členskou konferenci svolává a řídí zmocněnec žadatelů o svolání členské konference. Pokud se na mimořádné členské konferenci volí nové prezidium, řídí ji zmocněnec žadatelů, dokud nejsou zvoleni noví členové prezidia. Zápis z jednání členské konference podepisují dva ověřovatelé zvolení členskou konferencí a tento zápis se v elektronickém přepisu zasílá všem členům sdružení. Originály zápisů jsou uloženy u prezidenta nebo u jiného prezidiem pověřeného člena sdružení.
5.6. Členská konference zejména:
a) Jako jediný orgán APA je oprávněna měnit stanovy občanského sdružení.
b) Schvaluje úkoly APA pro příslušné období, výroční zprávu sdružení, rozpočet sdružení a roční uzávěrku.
c) Volí a odvolává prezidium i jednotlivé členy prezidia.
d) Volí a odvolává revizní a kontrolní komisi i jednotlivé členy této komise.
e) Rozhoduje o zániku členství.
f) Rozhoduje o vzniku a zániku čestného členství.
g) Rozhoduje o zániku sdružení a majetkovém vypořádání.
h) Stanovuje výši členských příspěvků.
i) Hlasuje o přítomnosti veřejnosti na svém jednání.
5.7. Členská konference rozhoduje hlasováním a rozhodná je prostá většina všech přítomných hlasů, pokud tyto stanovy nestanoví jinak.
5.8. Členská konference může přijmout usnesením svůj jednací řád, který nesmí být v rozporu s těmito stanovami. Ustavení jednacího řádu, které je v rozporu s těmito stanovami, je neplatné.
5.9 Člen APA se členské konference účastní osobně nebo prostřednictvím zástupce na základě písemné plné moci. Zástupcem člena může být pouze fyzická osoba starší 18 let, která je způsobilá k právním úkonům. Podpis zmocnitele na plné moci musí být úředně ověřen. Plná moc musí obsahovat prohlášení zmocněné osoby, že zmocnění přijímá v celém rozsahu.
5.10. O rozhodnutí členské konference se pořizuje písemný zápis o konání konference, který musí být podepsán prezidentem, zapisovatelem a ověřovatelem zápisu. Zapisovatel a ověřovatel zápisu budou zvoleni vždy po schválení jednacího řádu členské konference.
5.11.Prezidium je povinno svolat mimořádné zasedání členské konference, pokud ji o jeho svolání písemně požádá nadpoloviční většina všech řádných členů APA. Na mimořádném zasedání členské konference lze projednávat výhradně otázky, které byly důvodem k jeho svolání.
6.1. Prezidium je nejvyšší výkonný orgán APA v době mezi zasedáními členské konference.
6.2. Prezidium je složeno minimálně z pěti řádných členů klubu, kteří jsou voleni členskou konferencí tak, že dosáhnou při tajné volbě na členské konferenci nadpoloviční většiny hlasů. V případě rovnosti počtu hlasů se hlasuje ve druhém, případně dalších kolech. Členové jsou voleni na dobu tří let. Každý rok se volí noví tři členové na základě nominace, kterou schválí členové prezidia. První tři roky se stanoví hlasováním v prezidiu, kteří tři členové budou nahrazeni nově zvolenými členy.
6.3. Funkce člena prezidia je čestná a bezplatná.
6.4. Funkce člena prezidia vzniká jeho zvolením. Funkční období členů prezidia trvá ode dne jejich zvolení Členskou konferencí, případně ode dne nástupu do funkce podle čl. 6.5. Opětovná volba člena prezidia je možná.
6.5. Člen prezidia může ze své funkce ve vážných a odůvodněných případech odstoupit i před uplynutím funkčního období, a to písemným oznámením o odstoupení doručeným k rukám prezidenta nebo viceprezidenta, anebo může být odvolán členskou konferencí v případě jeho vyloučení z APA. V takovém případě na jeho místo nastupuje automaticky další člen v pořadí podle počtu obdržených hlasů při poslední volbě prezidia. Za tímto účelem obsahuje zápis o konání členské konference vždy seznam všech kandidátů na zvolení za členy prezidia s určením jejich pořadí v počtu získaných hlasů podle provedeného hlasování na členské konferenci.
6.6. Prezidium se schází nejméně jednou za čtyři měsíce. Její jednání svolává prezident nebo jím pověřený viceprezident, a to písemně nebo jiným způsobem, na kterém se členové prezidia shodnou.
6.7. Prezidium je usnášeníschopné, je-li přítomna alespoň polovina jejích členů. Prezidium schvaluje svá rozhodnutí nadpoloviční většinou hlasů přítomných členů.
6.8. Jednání prezidia řídí prezident nebo jím pověřený viceprezident. Z každého jednání je učiněn písemný zápis, který obsahuje zejména formulaci rozhodnutí, k nimž prezidium dospělo na svém jednání, a úkoly, které z jednání prezidia vyplývají. Vyhotovení zápisu zajišťuje prezident a distribuuje elektronicky na všechny členy prezidia. V případě, že rozhodnutí nejsou přijata jednomyslně, má zapisovatel povinnost na žádost kteréhokoliv z členů prezidia do zápisu výslovně uvést, kteří z členů hlasovali proti přijetí příslušného rozhodnutí.
Prezidium rozhoduje o všech záležitostech sdružení, pokud nejsou v kompetenci členské konference, zejména:
a) Koordinuje činnost sdružení.
b) Svolává členskou konferenci.
c) Rozhoduje o přijetí za člena.
d) Rozhoduje o využití finančních prostředků.
e) Je oprávněno zřídit běžný účet u finančního ústavu.
Dále:
6.10. Členové prezídia jsou oprávněni jednat jménem APA ve všech věcech, a to každý samostatně.
6.11. Prezident může písemně zmocnit výkonem svých pravomocí jiného člena prezidia.
6.12. Prezidium může přijmout usnesením svůj jednací řád, který podrobněji upraví práva a povinnosti členů prezidia a který nesmí být v rozporu s těmito stanovami. Ustavení jednacího řádu, které je v rozporu s těmito stanovami, je neplatné.
7.1. Prezident je členem prezidia a formálním představitelem APA. V souladu s čl. 14 činí jménem APA právní úkony jako jeho statutární orgán.
7.2. Prezidenta volí a odvolává prezidium ze svých členů.
7.3. Prezident reprezentuje APA a je z tohoto titulu oprávněn činit oficiální prohlášení jménem APA.
7.4. Prezident svolává jednání prezidia a řídí její činnost a má právo být informován o veškeré činnosti APA, jakož i o činnosti všech členů, která má vztah k APA.
7.5. Prezident řídí činnost sekretariátu a dalšího aparátu APA.
8.1. Prezídium má dva viceprezidenty.
8.2. Oba viceprezidenty volí a odvolává prezidium ze svých členů.
8.3. V případech, kdy prezident nemůže vykonávat svou funkci po dobu delší než tři týdny, zastupuje prezidenta po čas jeho nepřítomnosti při výkonu jeho pravomocí oba viceprezidenti společně, v souladu s čl. 15. statutárním orgánem APA.
9.1. Sekce jsou pracovní skupiny, složené z členů APA, které jsou určeny k řešení problémů podle zaměření činnosti svých členů.
9.2. Vypracovávají doporučení pro členskou konferenci; rozhodovat mohou pouze ve věcech týkajících se výlučně členů příslušné sekce a jen v rozsahu, ve kterém jim členská konference svěří rozhodovací pravomoc.
9.3. Práci sekce řídí její vedoucí, který je volen prezidiem.
10.1. Revizní a kontrolní komise je kontrolním orgánem sdružení, který za svoji činnost odpovídá členské konferenci.
10.2. Revizní a kontrolní komise má tři členy, které volí členská konference tajnou volbou na tři roky.
10.3. Členem revizní a kontrolní komise se může stát pouze člen APA.
10.4. Členy revizní a kontrolní komise se nemohou stát členové prezidia a osoby pověřené vedením financí.
10.5. Revizní a kontrolní komise je usnášeníschopná, je-li přítomna nadpoloviční většina jejích členů.
10.6. Revizní a kontrolní komise kontroluje, jak jsou vykonávána rozhodnutí členské konference a dohlíží na hospodaření APA. Revizní a kontrolní komise dohlíží zejména na to, jak je nakládáno s finančními prostředky, dary a dotacemi poskytnutými sdružení, a na to, zda je hospodaření v souladu s rozpočtem. Pro zasedání členské konference vypracovává zprávu o výsledcích.
10.7. V případě, že revizní a kontrolní komise zjistí závažné nedostatky, je oprávněna svolat členskou konferenci. Takto svolaná členská konference musí projednat připomínky revizní a kontrolní komise a přijmout opatření k jejich nápravě.
10.8. Revizní a kontrolní komise může přijmout usnesením svůj jednací řád, který podrobněji upraví práva a povinnosti členů revizní a kontrolní komise a který nesmí být v rozporu s těmito stanovami. Ustavení jednacího řádu, které je v rozporu s těmito stanovami, je neplatné.
11.1. Řádným členem APA může být každá fyzická osoba starší 18 let i právnická osoba, která souhlasí s jeho programem a stanovami, dodržuje tyto stanovy a usnesení orgánů sdružení.
11.2. Členství vzniká doručením podané písemné či elektronické přihlášky a jejím schválením Prezidiem a zaplacením členského a registračního příspěvku
11.3. Zakládajícími členy APA se stávají osoby, které byly osloveny při založení APA přípravným výborem, splňují podmínky předchozích článků, a které se zúčastní ustavujícího členské konference. Tyto osoby se stávají řádnými členy APA okamžikem zahájení ustavující členské konference.
11.4. Členství v APA zaniká:
a) Vystoupením – vystoupení člena se realizuje doručením písemného oznámení o vystoupení kterémukoliv členu prezidia, přičemž členství v asociaci zaniká ke dni doručení tohoto sdělení.
b) Úmrtím člena – fyzické osoby.
c) Zánikem člena - právnické osoby.
d) Vyloučením člena APA členskou konferencí v případě, že člen opakovaně i přes písemné napomenutí předsednictvem porušuje tyto stanovy, přičemž iniciovat jednání o takovém rozhodnutí může kterýkoliv řádný člen výhradně z důvodů pochybností o profesionálním nebo mravním profilu člena nebo z důvodů takové činnosti člena, která by poškozovala nebo mohla významně poškodit APA.
e) Nezaplacením registračního a členského příspěvku ve výši stanovené prezidiem a do termínu stanoveného prezidiem.
f) Zánikem APA.
11.5. Vedle aktivních členů se mohou stát fyzické i právnické osoby čestnými členy APA. Čestným členem může být zvolen každý, kdo se výraznou a zásadní měrou zasloužil o popularizaci a podporu profese v oblasti Office managementu nebo APA jako takové a projeví zájem o spolupráci, koná v souladu se stanovami a podporuje cíle sdružení. Čestný člen nemá žádné povinnosti ani práva vyjma těch, které mu stanovy výslovně přiznávají.
11.6. Čestné členy APA volí a odvolává členská konference na návrh prezidia.
11.7. Čestní členové APA se mohou zúčastňovat asociační a další činnosti APA, nemohou však hlasovat na členské konferenci a nemohou být voleni do orgánů APA.
12.1. Řádný člen APA má zejména právo:
a) Zúčastnit se členské konference, každý člen – fyzická i právnická osoba má jeden hlas. Za právnickou osobu hlasuje statutární zástupce nebo písemně zvolený zástupce. Fyzická osoba hlasuje osobně nebo prostřednictvím písemně zvoleného zástupce.
b) Volit a být volen do orgánů APA, vyjadřovat se k činnosti sdružení a jeho orgánů, podávat návrhy a klást otázky.
c) Být informován o veškeré činnosti APA.
d) Zúčastňovat se činnosti APA a požívat všech výhod, které z členství v APA plynou.
12.2 Řádný člen APA má povinnost:
a) Dodržovat stanovy, plnit usnesení orgánů APA a jejich operativní rozhodnutí.
b) Aktivně hájit zájmy APA, dodržovat všechny vnitřní dohody a nepodnikat žádné kroky, které by byly v rozporu se zájmy APA.
c) Platit včas schválené členské příspěvky, jejichž výše a doba splatnosti bude určena na zasedání členské konference.
d) Účastnit se dle svých možností zasedání orgánů APA a přispívat ke zlepšení jejich práce.
e) Uvést na přihlášce ke členství požadované informace a v případě změny je aktualizovat.
f) Naplňovat ve své profesi poslání a cíle APA.
13.1. APA je neziskovou organizací. Příjmy jsou tvořeny zejména příjmy z členských příspěvků a darů fyzických a právnických osob, adresovaných přímo asociaci či grantů směrovaných na zakládající členy.
13.2. Výdaji APA jsou výdaje na činnost sekretariátu APA a na asociační činnost.
13.3. Logo a název APA může být použito výhradně se souhlasem prezidia.
14.1. Vnitřní předpisy dále upravují činnost APA a tvoří je zejména pravidla evidence členů APA, pravidla pro ustanovování a činnost sekcí APA, pravidla hospodaření a jednací řád prezídia.
14.2. Vnitřní předpisy nesmí být v rozporu se stanovami APA a všeobecné závaznými právními předpisy.
14.3. Vnitřní předpisy schvalují členové prezídia nadpoloviční většinou svých hlasů a nabývají platnosti a účinnosti podpisem prezidenta.
14.4. Archiv sdružení vede prezidium nebo prezidiem pověřený člen APA.
14.5. Archiv obsahuje významné dokumenty ze života APA, zejména:
a) Zakládající dokumenty,
b) Registr členů, přihlášky ke členství,
c) Finanční evidence,
d) Zápisy z jednání členské konference a prezídia,
e) Materiály týkající se aktivit pod patronací APA,
f) Korespondence, fotodokumentace,
g) Jiné.
14.6. Správa a vedení archivu se řídí spisovým plánem, který schvaluje prezídium.
Jménem APA jedná a podepisuje prezident a v době, kdy nemůže vykonávat svou funkci podle článku 7., jednají a podepisují jménem APA dva viceprezidenti společně. Podepisování jménem APA se děje tak, že k vytištěnému nebo napsanému názvu APA připojí svůj podpis prezident nebo dva viceprezidenti.
16.1. APA je otevřená všem snahám o spolupráci s jinými právnickými i fyzickými osobami, která vede k naplnění prvního a druhého článku těchto stanov.
16.2. APA se může, jako právnická osoba, stát členem kterékoli jiné právnické osoby podle platných zákonů.
16.3. O členství APA v jiné právnické osobě rozhoduje prezídium většinou hlasů stejně jako o vystoupení z právnické osoby.
16.4. Podmínky členství APA v jiné právnické osobě stanoví smlouva podepsaná prezidentem.
17.1 Stanovy nabývají účinnosti dnem registrace u Ministerstva vnitra ČR podle ustanovení § 6 zákona č.83/1990 Sb., o sdružování občanů.
17.2. Do dne konání ustavující členské konference jedná jménem APA přípravný výbor.
17.3. Ve věcech neupravených těmito stanovami platí obecně závazné právní předpisy.