TOPasistentka.cz

  • OSOBNOSTI
  • KARIÉRA
  • VZDĚLÁVÁNÍ
    A KURZY
  • IMAGE A STYL
  • NABÍDKY PRÁCE
  • SOUTĚŽ
  • PORADNY
  • TESTY
  • PŘIDEJTE SE K NÁM

Asociace Profesionálů v Administrativě - TOPasistentka o.s.

  • Aktuality
  • Kalendář akcí
  • Topasistentka ČR 2010
  • Topasistentka ČR 2009
  • O Asociaci
    • Úvodní slovo
    • Poslání a cíle
    • Členství v APA
    • Sekce APA
    • Orgány APA
    • Stanovy
  • Napsali o nás
  • Výhody a podmínky členství
  • Přihláška online
  • Fotogalerie
  • Partnerské projekty
  • Dokumenty Asociace
    • Archiv Bulletinů
    • Zápisy z členské Konference
    • Zprávy prezidia
    • Informace Sekcí
    • Ostatní dokumenty
  • Pro média
  • FAQ
  • Kontakty
  • Vytvořit nový účet
  • Zapomněli jste heslo?
  • Nová registrace
  • Zapomněli jste heslo?

Partnerské projekty

ASISTENTKA
ASISTENTKA

"MUŽ"
"MUŽ"

PROFIOFFICE CONSULTING
PROFIOFFICE
CONSULTING

Domů › Moderní administrativa 21. století

Jste tu poprvé? Staňte se členem naší Asociace, zaregistrujte se a získejte výhody

Moderní administrativa 21. století

foto

V čem se liší moderní administrativa od administrativy dřívější či běžné?

Klíčovým slovem pro kancelář moderní doby je pohyb. V dnešním prostředí neustálých změn, vysokých nároků na flexibilitu, větší samostatnost a aktivitu, nových typů a forem spolupráce a komunikace se mění i nároky na organizaci a vybavení pracovních míst.

Hlavními trendy jsou snižování nákladů, flexibilita, úzká specializace vybraných pracovišť , vysoká pracovní mobilita u některých oborů, snižování nároků na pracovní plochu.

Některé typy pracovních pozic jako jsou projektoví manažeři, konzultanti, různé typy pozic obchodníků, auditoři aj., stráví až 70 % svého času mimo kancelář a jejich kancelářemi se stávají firemní auta. Bylo zjištěno, že i asistentka tráví 20 % svého času mimo své pracoviště.

Se změnami v organizaci firem a organizace práce všeobecně se vytvářejí tzv. „hotelové“ typy kanceláří. Některé kategorie pracovních míst nemají stálé pracoviště a o pracovní prostory se dělí se svými kolegy.

Touch down je typ pracoviště ke krátkodobému použití, mnohdy pouze pro využití elektřiny, internetu a intranetu a není neobvyklé ani dispoziční řešení pro práci ve stoje

Hot desk je sdílené pracoviště pro krátkodobou práci na max. ½ dne s možností rychlého přístupu k informacím a vybavené speciálním software. Na rozdíl od touch down si sem pracovníci přinášejí svoje poznámky, písemnosti a materiály, se kterými pracují a následně je zase z tohoto pracoviště odnášejí.

Focus room je exponované pracoviště určené k náročné práci s vysokým pracovním nasazením a nároky na koncentraci. Pracoviště je vizuálně a zvukově oddělené od okolních prostor, je vybaveno datovými, elektrickými zdroji a telefonní linkou. Práce zde má většinou krátkodobý charakter a využívají jí externí konzultanti a auditoři.

Relax je prostor určený k pracovním činnostem s vysokým stupněm autonomie, s možností interakcí. Vyznačuje se neformálností, variabilitou, uzpůsobený pro neformální a moderované diskuze, workshopy a brainstormingy. Připojení na podnikové informační systémy je samozřejmostí. Některé firmy tyto prostory zařizují i vybavením pro zábavu pracovníků, např. biliárem, a následně takový prostor slouží i k popracovním setkáním, které mají za účel zajišťovat neformální pracovní brainstorming, teambuilding a vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými pracovníky a odděleními.

Dnešní doba přináší dále především mnohem větší nároky na jazykovou vybavenost a IT „gramotnost“ administrativních pracovníků. Do jazykovou vybavenost můžeme již dnes paradoxně zařadit i úroveň znalosti českého (tedy ve většině případů – mateřského jazyka), jako prostředku komunikace slovem i písmem na patřičné úrovni.

Nejnovější průzkumy totiž ukazují, že úroveň znalosti českého jazyka z pohledu gramatiky, rétoriky a schopnosti rozumět a pracovat s nepřehlednými texty u mladší generace dramaticky klesá. Ne náhodou se v rámci vzdělávacích kurzů v poslední době zvyšuje počet nabízených kurzů s tématikou komunikace.

Otázka IT znalostí a dovedností je velice dynamicky se měnící oblastí. Zde je nutné zdůraznit, že dnešní doba klade na všechny pracovníky vysoké nároky v oblasti schopnosti udržení si tzv. kontaktu s dobou. Nejen v této oblasti je nutnost průběžného vzdělávání.

Moderní doba dále klade zvýšené nároky na orientaci administrativních pracovníků v otázkách kontaktu se státními institucemi a jejich přehled v oblasti legálních procedur podnikatelské činnosti.

Z pohledu sociologického je zřetelné posílení pozice žen ve společnosti, jejich dravosti, karierního zaměření a schopnosti plánovat a rozhodovat o sobě samých i o pracovních a osobních tématech. Tento pozitivní fakt je ovšem mnohdy laiky slučován m.j. s lepší schopností žen tzv. asertivně komunikovat. Etiketa, hostitelské dovednosti a schopnost přizpůsobit se hierarchii a běžným situacím je ovšem podstatná nadále - jak pro ženy, tak pro muže.

Standardní náplní firemní administrativy jsou nadále následující pracovní úkoly:

  • zajištění pozitivního, případně firemní kultuře patřičně odpovídajícího, dojmu okolního světa při kontaktu s Vaší firmou
  • uplatňování systémů a norem ve firmě
  • úprava interních i externě využívaných dokumentů v jednotném stylu
  • manipulace s dokumenty
  • využívání prostředků moderní komunikace
  • společenský styk a hostitelské dovednosti
  • ochrana firmy a jejích představitelů před „zloději času“
  • využívání znalosti cizích jazyků a zvyklostí při komunikaci s okolním světem
  • organizování času a programu kolegů, pracoviště
  • komunikace s externími dodavateli zboží a služeb a státními institucemi pro zajištění chodu firmy

Šetříme !

Pro moderní administrativu je velmi důležitá schopnost orientace a efektivní komunikace s externími dodavateli zboží či služeb.

Konkrétní tipy a triky jak firmě svého zaměstnavatele ušetřit peníze přeneseme v některém z dalších příspěvků.

 

  • Osobní image
  • Jaká je Vaše tržní hodnota?
  • Co může ohrozit Vaší kariéru?
  • Profesionální dojem
  • Práce na půl úvazku
  • Péče o vlasy a účesy
  • Vaše kariéra a Váš osobní život
  • Styl oblékání
  • Etiketa na pracovišti
  • Řeč těla
  • Představování a podání ruky
  • Úspěšní kolegové ve světě
  • Platy v administrativě v ČR a ve světě

 

  • Poradna
  • Vaše personální agentura



nabídka pracovních pozic

Spráce.cz

Z oboru "Administrativa, organizace"

top kurzy

Firemní vzdělávání - celoročně/ČRKurzy fotografováníKurzy reklamy a marketingu

Partneři




PARTNEŘI

Stavební systém EXTHERM přináší kompletní řešení pro vaše fasády, jako je fasádní polystyren, fasádní barva a fasádní omítka.

Copyright © Topasistentka
Zveřejněné materiály jsou chráněny autorským zákonem. Kopírování a šíření jakékoliv části obsahu bez svolení autora je zakázáno.
realizace: WEBMINT s.r.o. design: studio EM a Artfocus